Webedia Polska SA
Webedia Polska SA
Webedia Polska SA
Webedia Polska SA
Webedia Polska SA
Webedia Polska SA
Webedia Polska SA
Webedia Polska SA

O nas

Webedia Polska SA

Informacje o Firmie Webedia Polska Spółka Akcyjna – liderze polskiego dziennikarstwa elektronicznej rozrywki

Know-howTelewizjaEkspansjaGrupa WebediaHistoria

Firma Webedia Polska Spółka Akcyjna to lider polskiego dziennikarstwa elektronicznej rozrywki. Od 2001 roku łączy doświadczenie i wiedzę z zakresu implementacji płatnych i darmowych usług internetowych, tworzenia materiałów, nowoczesnych i odważnych rynkowych rozwiązań oraz skutecznego marketingu.

Zespół know-how

Pierwszym dużym projektem firmy był portal GRYOnline.pl, który od 2001 roku skupia liczną i zgraną społeczność. Portal szybko dorobił się statusu niekwestionowanego lidera w branży, przez lata nie tylko dostarczając dziesiątków tysięcy stron recenzji, tekstów publicystycznych, zapowiedzi, newsów czy poradników, ale także wyznaczając trendy w dziennikarstwie internetowym poświęconym grom.

Firma GRY-OnLine Spółka Akcyjna to lider polskiego dziennikarstwa elektronicznej rozrywki

GRYOnline.pl to efekt pracy kilkudziesięciu zdolnych osób: zatrudnionych na etacie, redaktorów, speców od IT, marketingu i tłumaczy oraz ponad 100 doświadczonych współpracowników, którzy przez lata stali się wyznacznikiem jakości i rozpoznawalnymi twarzami serwisu. Udało nam się połączyć pasję grania i zaangażowanie z rynkową wiedzą i ekonomicznym podejściem.

Telewizja dla graczy

Od 2008 roku firma Webedia Polska SA rozwija swoją internetową telewizję dla graczy. TVGRYpl każdego miesiąca bije kolejne rekordy oglądalności na YouTubie, bawiąc, ucząc i dostarczając informacji na temat elektronicznej rozrywki w Polsce i na świecie. Materiały opracowywane przez redaktorów TVGRYpl wielokrotnie okazywały się mieć szerszy zasięg niż target typowego odbiorcy gier, trafiając do popkultury i memów. TVGRYpl to obecnie największy pod względem wyświetleń kanał poświęcony grom na YouTubie.

TVGRYpl każdego miesiąca bije kolejne rekordy oglądalności na YouTubie

Ekspansja

Doświadczenie, które zdobyliśmy w Polsce, z sukcesem wykorzystujemy na rynku międzynarodowym. Od 2006 roku firma Webedia Polska SA dociera również do osób anglojęzycznych (przede wszystkim Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada, ale również Indie, Indonezja czy Australia). Gamepressure.com to stale i dynamicznie rozwijający się portal, który konkuruje z najlepszymi w branży. Każdego dnia publikujemy tam poradniki do gier, newsy i artykuły, znacznie poszerzając docelową grupę odbiorców. Za sukcesem Gamepressure.com stoi ponad 70 pracowników, w tym tłumacze zatrudnieni na etat, redaktorzy, autorzy poradników, newsów i artykułów.

Za sukcesem Gamepressure.com stoi ponad 70 pracowników, w tym tłumacze zatrudnieni na etat, redaktorzy, autorzy poradników, newsów i artykułów.

Grupa Webedia

Webedia Polska SA jest częścią międzynarodowej grupy medialnej Webedia, łączącej najpopularniejsze w swoich krajach serwisy o grach. Obok Webedia Polska SA do grupy należą między innymi 3DJuegos (największy w Hiszpanii w kategorii portali o grach), jeuxvideo.com (największy we Francji) i GameStar (największy w Niemczech). Wśród członków Webedii znajdziecie również marki znane na całym świecie, w tym GamePro, Allocine czy oddziały IGN we Francji, Niemczech, Hiszpanii i Brazylii.

Webedia Polska SA stało się częścią międzynarodowej grupy medialnej Webedia

Nasza historia

2000

18 sierpień 2000 – wpis Spółki do rejestru handlowego - Rejestracja spółki GRY-OnLine sp. z o.o. w krakowskim sądzie gospodarczym pod numerem RHB 9616.

2001

1 styczeń 2001 - start w Internecie pierwszego serwisu GRY-OnLine - Serwis Informacyjny o Grach jest wciąż najbardziej popularnym serwisem prowadzonym przez spółkę.

maj 2001 - rozpoczęcie sprzedaży powierzchni reklamowej - Staranny przegląd rynku zaowocował wyborem do obsługi technicznej i sprzedaży powierzchni reklamowej najlepszego według Spółki na polskim rynku partnera - firmy ARBOmedia Polska.

2002

kwiecień 2002 - uruchomienie pierwszego płatnego serwisu MayClub - GRY-OnLine jako jeden z pierwszych podmiotów w polskich Internecie zdecydował się na wprowadzenie odpłatności za część oferowanych treści.

listopad/grudzień 2002 - wprowadzenie do sprzedaży wydawnictwa Encyklopedia Gier 2003 - Encyklopedia Gier 2003 stała się błyskawicznie przebojem rynku, zarówno dzięki swej unikalności (nie tylko w skali Polski), jak i entuzjastycznemu przyjęciu oraz doskonałym opiniom odbiorców.

2003

marzec 2003 - podpisanie umowy dotyczącej obsługi płatności SMS - Wybór firmy Avantis jako podmiotu obsługującego system płatności SMS

2004

styczeń 2004 - oddanie do eksploatacji nowej infrastruktury informatycznej - Nowa lokalizacja DataCenter GRY-OnLine

wrzesień 2004 - Otwarcie działów konsolowych na GRY-OnLine - Serwis informacyjny GRY-OnLine poszerzył się o serwisy poświęcone najpopularniejszym modelom konsol.

2005

luty 2005 - uruchomienie usługi GOL VIDEO i Mini Filmy - GRY-OnLine udostępnił czytelnikom ponad 1000 specjalnie przygotowanych filmów prezentujących gry w technologii streamingu.

kwiecień 2005 - Podpisanie umowy o współpracy z TP S.A. - GRY-OnLine objęła kontrolę nad Strefą Gier - serwisem tematycznym będącym wartością dodaną dla użytkowników należącej do TP S.A. Neostrady.

maj 2005 - uruchomienie angielskojęzycznej witryny GamePressure - Oficjalne otwarcie pierwszych serwisów internetowych opracowywanych przez GRY-OnLine w wersji angielskiej

2006

luty 2006 - GOL 2006 - Zakończenie jednej z największych modernizacji zarówno strony technicznej jak i wizualnej portalu www.gry-online.pl.

wrzesień 2006 - Wprowadzenie systemu ratingowego PEGI - Porozumienie z organizacją Pan European Game Information, na mocy którego Gry-OnLine publikuje znaczniki PEGI przy każdej z ocenionych przez ten system gier. Ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier (PEGI) jest najpopularniejszym systemem oceny interaktywnych gier komputerowych.

2007

październik 2007 - Pierwsze redakcyjne materiały VIDEO - Rozpoczęcie produkcji autorskich materiałów video przygotowanych przez pracowników GRY-OnLine.

grudzień 2007 - Autorski system informatyczny REDAKCJA ERP - Zakończenie prac nad autorskim systemem informatycznym, którego celem jest kompleksowe zarządzanie najważniejszymi obszarami funkcjonalnymi GRY-OnLine Sp. z o.o.

grudzień 2007 - Webstar 3.0 dla GRY-OnLine - W ocenie mediów branżowych Webstarfestival to najbardziej prestiżowy konkurs na najlepsze strony w polskim Internecie. Wysoka jakość oferowanych produktów i usług GRY-OnLine zaowocowała nagrodą Webstar Internautów w kategorii „Kultura i Rozrywka”.

2008

2 stycznia 2008 – Przekształcenie w Spółkę Akcyjną - Zmiana formy prawnej spółki jest kolejnym etapem zmian strukturalnych mających na celu podniesienie konkurencyjności GRY-OnLine. Przekształcenie w spółkę akcyjną otwiera przed firmą szereg nowych możliwości dalszego intensywnego rozwoju.

12 sierpnia 2008 – Nowa wersja Sklepu GRY-OnLine - Uroczyste uruchomienie opracowanej całkowicie od podstaw platformy B2C dostępnej pod adresem www.sklep.gry-online.pl.

grudzień 2008 - 2 Webstary dla GRY-OnLine - W roku 2008 w kategorii „Rozrywka” bezapelacyjnie zwyciężył GRY-OnLine uzyskując nagrodę zarówno Webstara Akademii, jak i Webstara Internautów.

2009

29 lipca 2009 - Uruchomienie tvgry.pl - Oficjalne otwarcie telewizji internetowej dla graczy i wydzielenie w obrębie spółki osobnej redakcji zajmującej się prowadzeniem nowego serwisu. Rzetelne podejście do tematu, autorskie programy i niepowtarzalny styl tworzenia materiałów wideo szybko zyskują popularność i aprobatę polskich graczy.

2010

maj 2010 - Podpisanie umowy o współpracę z PTK Centertel - GRY-OnLine obejmuje prowadzenie serwisu tematycznego dotyczącego gier komputerowych i wideo, będącym częścią nowej odsłony portalu www.orange.pl

czerwiec 2010 - Zmiana siedziby firmy - Przeprowadzka z dotychczasowego biura mieszczącego się w budynku Biprostal do dużo przestronnejszej siedziby znajdującej się na ulicy Zapolskiej, również w Krakowie.

sierpień 2010 - nowe wersje serwisów Darmowe Gry - Nowe, ulepszone wersje serwisów Darmowe Gry.

sierpień 2010 - Start serwisu gameplay.pl - Serwis w formie zestawu blogów na tematy gier, filmów, muzyki, książek i innych.

sierpień 2010 - 10 lecie działalności firmy GRY-OnLine S.A. - Rozpoczęcie roku poświęconego jubileuszowi 10 lecia firmy.

2011

26 marca 2011 – dołączenie do agregatora recenzji Metacritic.com - Oceny gier wystawiane przez serwis GRYOnline.pl zaczynają pojawiać się w serwisie Metacritic, zbierającym recenzje najważniejszych serwisów tematycznych z całego świata.

maj 2011 - GRY-OnLine S.A. dołącza do grupy NFI Empik Media & Fashion S.A. - W dniu 9 maja 2011 NFI Empik Media & Fashion S.A. (EMF) poprzez swoją spółkę zależną Empik Sp. z o.o. nabyła od Akcjonariuszy Spółki pakiet kontrolny 51% akcji spółki GRY-OnLine S.A.

2012

8 lutego 2012 – nowa odsłona serwisu GRYOnline.pl - Firma GRY-OnLine S.A. uruchamia nową wersję największego portalu o grach komputerowych i wideo w Polsce.

Październik 2012 – Growa Porównywarka Cenowa (GPC) - Rusza usługa Growa Porównywarka Cenowa (GPC), w której zestawiane są oferty polskich sprzedawców gier wideo.

2013

8 sierpnia 2013 – nowa strona tvgry.pl - Rusza nowa wersja strony serwisu tvgry.pl.

2014

Sierpień 2014 – serwis Gamepressure.com poszerza się o publicystykę - W serwisie Gamepressure.com obok poradników zaczynają pojawiać się newsy i teksty publicystyczne.

Wrzesień 2014 – krok milowy serwisu - W serwisie GRYOnline.pl opublikowana zostaje dziesięciotysięczna recenzja.

Listopad 2014 – serwis GRYOnline.pl otwiera się na gry mobilne - W Encyklopedii Gier GRYOnline.pl zaczynają pojawiać się opisy gier mobilnych.

2015

30 grudnia 2015 – nowa wersja forum GRYOnline.pl - Forum GRYOnline.pl doczekało się nowej wersji, która wprowadza m.in. system oceniania komentarzy czy możliwość odpowiedzi na konkretny post.

2016

Luty 2016 – zmiany w profilach użytkowników serwisu GRYOnline.pl - Na stronie GRYOnline.pl pojawiają się nowe funkcje dla użytkowników, pozwalające tworzyć spersonalizowane kolekcje gier.

Lipiec 2016 – 15-lecie działalności firmy GRY-OnLine S.A. - Serwis GRYOnline.pl świętuje 15. urodziny, zapraszając czytelników na wyjątkowo huczną imprezę GRYOffline.

Sierpień 2016 – krok milowy serwisu - W dziale Newsroom serwisu GRYOnline.pl opublikowany zostaje stutysięczny news.

18 listopada 2016 – serwis GRYOnline.pl przyjazny komórkom - Uruchomiona zostaje responsywna wersja strony GRYOnline.pl, dzięki której nawigowanie po stronie na urządzeniach mobilnych jest znacznie łatwiejsze. Nowego kształtu nabrała również wizytówka serwisu – strona główna GRYOnline.pl.

2017

20 lutego 2017 – nowa wersja Sklepu GRY-OnLine - Rusza nowa odsłona strony Sklepu GRY-OnLine.

Luty 2017 - nowym redaktorem GRYOnline.pl zostaje Krystian Smoszna - żegnamy dotychczasowego redaktora naczelnego, Łukasza Malika.

Lipiec 2017 – firma GRY-OnLine S.A. dołącza do grupy Webedia - 11 lipca 2017 roku firma GRY-OnLine S.A. zmienia właściciela i staje się częścią międzynarodowej grupy Webedia, do której należą również takie media jak GameStar.de, Jeuxvideo.com, 3dJuegos.com czy GamePro.de.

Lipiec 2017 – sukces kanału tvgry.pl w serwisie YouTube - Kanał profilu tvgry.pl w serwisie YouTube osiąga 500 tysięcy subskrypcji.

Sierpień 2017 – nowa wersja strony tvgry.pl - Rusza nowa strona tvgry.pl, mocniej powiązana z YouTube'owym kanałem serwisu.

Sierpień 2017 – kamień milowy w mediach społecznościowych - Profil GRYOnline.pl w serwisie Facebook osiąga 200 tysięcy polubień.

2018

Grudzień 2018 – GRYOnline.pl w jury The Game Awards - serwis GRYOnline.pl dołącza do szacownego grona jury The Game Awards.

2019

22 stycznia 2019 - zostaje opublikowany pierwszy film na kanale tvfilmy.

Wrzesień 2019 - kanał tvgry przekroczył milion subskrypcji.

Październik 2019 – turniej Teamfight Tactics Cup by Wedel Up! - działająca w ramach GRY-OnLine S.A. komórka Friendly Fire, zajmująca się organizacją rozgrywek kompetytywnych, zrealizowała pierwszy ogólnopolski turniej: Teamfight Tactics Cup by Wedel Up!

2020

Marzec 2020 – pandemia COVID 19 – redaktorzy i pracownicy firmy przechodzą na tryb zdalnej pracy. Udaje się zachować jakość i liczbę publikowanych tekstów.

Kwiecień 2020 – w firmowej lodówce redakcji na resztkach porzuconego jedzenia rodzi się nowe życie.

Lipiec 2020 – startuje GRYOnline Technologie. kanał wspierający dział technologiczny na GRYOnline.pl.

Październik 2020 – Gamepressure.com zatrudnia amerykańską redakcję – nowi dziennikarze tworzą recenzje i artykuły skierowane na amerykański rynek.

2021

Luty 2021 - startuje portal Filmomaniak.pl - nowy projekt firmy poświęcony filmom, serialom i telewizji.

Wrzesień 2021 - Gamepressure.com wchodzi na Metacritic - recenzje amerykańskich dziennikarzy Gamepressure.com pojawiają się na Metacritic, a w późniejszym czasie również na OpenCritic.

Lipiec 2021 - 20-lecie działalności firmy GRY-OnLine S.A. - firma świętuje okrągłą rocznicę.

2022

1 stycznia 2022 – redaktorem prowadzącym tvgry przestaje być Grzegorz Bobrek, jego miejsce zajmuje Michał Mańka.

Marzec 2022 - kanał GRYOnline Technologie zostaje przemianowany na tvtech i dołącza do rodziny kanałów prowadzonych przez redakcję wideo (czyli tvgry, tvgry+, tvfilmy).

Sierpień 2022 – rusza serwis Cooldown.pl - start projektu poświęconego okołogrowemu światu, e-sportowi, streamingowi i popkulturze.

Październik 2022 - w ramach GRY-OnLine została utworzona agencja marketingowa PURR Media. Od tej chwili na znacznie szerszą skalę świadczymy usługi marketingowe i doradcze dla Klientów zainteresowanych wykorzystaniem gamingu, filmu, technologii oraz szeroko rozumianej rozrywki w swoich planach marketingowych zarówno na poziomie strategii, jak i egzekucji.

Październik 2022 - do oferty agencyjnej weszły raporty branżowe Polish Gamers i Polish Gamers KIDS. Te dwa najbardziej kompleksowe kompendia wiedzy na temat polskich graczy w przedziałach wiekowych 9–15 i 15–65 lat stanowią owoc współpracy pomiędzy inicjatywą Polish Gamers Observatory a PURR Media.

2023

Sierpień 2023 - uruchomienie portalu Futurebeat.pl - uruchamiamy nowy projekt poświęcony technologii, sprzętowi i szeroko rozumianej nauce.

2024

Marzec 2024 - Zmiana siedziby firmy - przeprowadzka z dotychczasowego budynku mieszczącego się przy ulicy Zapolskiej do znacznie większego biura, mieszczącego się w kompleksie GTC przy ul. Przybyszewskiego 56 w Krakowie. Nowe biuro to nie tylko znacznie bardziej komfortowe warunki pracy, ale i 3 profesjonalne studia wideo!

Maj 2024 - zmiana nazwy firmy na Webedia Polska Spółka Akcyjna

Copyright © 2000 - 2024 Webedia Polska SA